Geheimen van een succesvolle online winkel
Slechts vijf jaar geleden publiceerden grote zakelijke publicaties artikelen die de ondergang van de beste shopper-winkels voorspelden. Sommige experts waren van mening dat e-commerce een modeverschijnsel was en na verloop van tijd zou vervagen. Hoe nuttig kan een online winkel zijn voor items zoals kleding, schoenen en sieraden die mensen willen zien, aanraken en passen voordat ze ze kopen?
Het aanhoudende succes van B2C online retailers heeft bewezen dat e-commerce er is en zal blijven groeien. Aangezien steeds meer mensen voor hun dagelijkse behoeften afhankelijk zijn van internet, zijn we er zeker van dat online winkelen alleen maar in populariteit zal toenemen. Denk bijvoorbeeld aan het bedrag dat op elke Cyber Monday wordt uitgegeven. Cyber Monday is het antwoord van het internet op Black Friday, het shoppen na Thanksgiving. Consumenten gaven maar liefst 1,25 miljard dollar uit, een stijging van 22% op jaarbasis.
Steeds meer mensen zijn om verschillende redenen bereid online geld uit te geven. Na jaren van ontwikkeling is e-commerce nu uitgegroeid tot een veilige en betrouwbare manier om producten te kopen en verkopen. Bovendien winkelen consumenten liever online omdat ze veel meer kunnen krijgen dan wat lokaal beschikbaar is en online retailers kunnen vergelijken om de beste prijs te krijgen.
Gevestigde online retailers volgen de e-commerce trend en verdienen al jaren geld. Ook andere grote retailers met enorme fysieke winkels, zoals Best Buy en Macy’s, breiden hun online aanwezigheid uit. Gelukkig hoef je geen groot bedrijf te zijn om een online winkel te bouwen. In feite zijn al miljoenen kleine bedrijven online gegaan, en dat doen er elke dag meer.
Er zijn enkele bedrijven in de gemeenschap die al fysieke winkels hebben. Ze willen klanten over de grenzen heen bereiken om de bedrijfsopbrengsten te verhogen. Het bouwen van een online winkel is de perfecte manier om dat te doen. Veel mensen verkopen alleen online, wat veel geld kan besparen, zoals het huren van een winkel en het inhuren van een verkoper. Veel kleine bedrijven zijn begonnen met e-commerce en boeken nog steeds veel succes. Het lijdt geen twijfel dat uw online winkel lang meegaat.